keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Irtiotto arjesta: Caribia & Harald

Vietettiin su-ti väliset yöt Turun Caribian kylpylässä, jossa olen myös itse ollut monta kertaa. Eka mietitiin että menisimme Naantalin kylpylään, mutta ainakin mun mielestä Caribia on lapsiystävällisempi, sekä edullisempi ja sain myös s-bonuksia kerättyä. Meille kuului aamupala, mikä on aina mun hotellilomien kohokohta! Mä en juurikaan ikinä syö aamupalaa, mutta hotelleissa syön niiden menetettyjen aamiaistenkin puolesta. Lisäksi kylpylä oli käytössämme, ja käytiinkin maanantaina pulahtelemassa, Ava oli taas aivan onnesta soikeana kun pääsi uimaan!

Varatessani hotellihuonetta, valitsin Avalle huoneeseen odottamaan Onni Oravan yllätyksen. Ava kyllä nukkui kun tultiin hotellille, mutta heti herättyään näytettiin Avalle mitä häntä oli odottanut siellä, ja sekös sai pienen ihmisen aivan sekaisin! Mä kyllä taisin suklaahulluuksissani popsia kaikki suklaat, mutta Ava sai loput. Lakusta eikä vaahtokarkeista kylläkään pitänyt joten niitä löytyikin sitten vähän joka paikasta.. Oravasta tuli myös uusi lempparipehmo, ja Ava onkin osoittanut hellyyttä niiskuneidille ja oravalle vuoronperään.

Lapsille löytyy alimmaisesta kerroksesta pallomeri sekä leikkinurkkaus, ja maksullisia pelejä, näitä mitä on  laivalla paljon. Tämä helpottaa huomattavasti helposti turhautuvan lapsen kanssa reissuilua, ja Ava olikin innoissaan pallomerestä ja leluista.

Tajusin myös ruuan lähestyessä, ettei Avalle ole mitään iltapalaa, eikä mitään mistä sitä syödä. Käväistiin abc:lla hakemassa valmispuuroja sekä kertakäyttöastiat ja homma oli hoidossa. Onneksi Avalle maistuu myös valmispuurot ja purkkiruuat, muuten oltaisiin oltu pulassa!

Vasemmalla on Avan uusi uhmailme! Oikealla taas maailman kaunein hymy <3

Ava sai matkasängyn, oltiin kuitenkin varmuuden vuoksi otettu oma sänky mukaan, sillä huonetta varatessani niitä ei tainnut olla jäljellä, mutta respasta kysyttäessä huoneeseen tuotiin sänky ja potta. Mä olin oikein iloisesti yllättynyt että saatiin potta, olinkin jo miettinyt kuinka meidän pottatreenien käy kun  oltiin saatu pottailut taas kotona sujumaan mallikkaasti.

Ava tykästyi meidän sänkyyn, ja ensimmäisenä yönä Ava heräsi itkien viiden aikoihin aamuyöstä ja nukahti heti mun kainaloon vaikka odotin superenergiakohtausta, mikä iskee aina kotona, jos otan Avan yöllä mun viereen. Oli niin ihanaa nukkua pitkästä aikaa Ava kainalossa, melkein itkua tihrustin aamulla kun herättiin.

Mä unohdin kokonaan ottaa meille uikkareita mukaan, joten kävimme maanantaina aamupalan jälkeen Skanssissa shoppailemassa uikkarit koko poppoolle, kahvilla ja Ava pääsi leikkimään Angry Birds-leikkialueelle. Tuollaisen kahvilan haluan kyllä tänne Espooseenkin, oli niin helppoa kun Ava sai leikkiä ja itse juoda kahvia, tosin join sen kyllä leikkialueen puolella. Ava on oppinut hienosti liukumaan itse mäestä, ja useimmiten pysyykin istuma-asennossa.

Shoppailujen jälkeen palattiin takaisin hotellille, Ava nukkui päiväunia ja me käytiin Annin kanssa syömässä kotipizzassa. Avalle oli mukana purkkiruoka, minkä söi sitten herättyään. Ruokailujen jälkeen mä pääsin aromahierontaan joka oli aivan ihanaa! Olin sellaisessa ihmeellisessä unen ja valveillaolon rajamailla, mietin asioita mutta hieronnan loputtua tuntui kuin olisin juuri herännyt. 25 minuuttia meni aivan liian nopeasti, mutta siitä oli suuri apu jumissa oleville lihaksille.

Hieronnan jälkeen käytiin uimassa, tultiin huoneeseen kunnon pesuille, pieni miinus siitä kylpylälle ettei siellä ole mitään (tai ainakaan en huomannut) mihin laittaa pienempi lapsi pesun ajaksi. Ava on kerran kotona liukastunut suihkussa ja lyönyt päänsä, enkä uskalla Avaa pitää enään vapaana missään suihkutiloissa.
Sitten valmistauduttiin ravintolaillalliselle! Mä olin jo päättänyt että menemme Viikinkiravintola Haraldiin, joka mun ehdoton suosikkiravintola! Me perheeni kanssa käyty melkein aina Turussa tai Tampereella ollessa käyty kyseisessä ravintolassa syömässä, eikä paikka pettänyt taaskaan. Annikin oli positiivisesti yllättynyt. Ruoka ja palvelu on aivan erinomaista, ja lapsetkin on mielestäni hyvin otettu huomioon.

Tilausta mietittäessä ja odotellessa saatiin naposteltavaksi varrasleipää ja voisulaa, mikä on aivan törkeän hyvää! Ikinä en vain muista sitä kotona.

Avalle tilattiin siikaa ja perunamuussia, Anni otti häränpihviä ja itse tilasin possua häränmakkaralla. Ruoka oli todella hyvää, Avakin söi kaiken hyvällä ruokahalulla.

Jälkiruuaksi syötiin Avan kanssa suklaakakkua, ja Anni söi terva-, mustikka-, kehäkukkajäätelöpallot

Ruokailun jälkeen huomasin että Avan pipo puuttui, ja todettiin että Ava on sen jossain vaiheessa heittänyt päästänsä maahan, eikä kummatkaan oltu huomattu sitä. Mua alkoi ihan harmittamaan, sillä oli aivan varma että joku on sen napannut itselleen. Katseltiin joka paikasta kävellessämme takaisin, ja huomattiin pienen tolpan päällä jotain vaaleanpunaista joka muistutti kaukaa Avan pipoa, ja sehän se oli! Usko kiltteihin ihmisiin tuli takaisin, ja mua jäi harmittamaan että en saanut välitettyä kiitosta hänelle, joka oli pipon nostanut talteen.

Kävellessä huomasin mustien pilvien tulevan vauhdilla kohti, ja kun päästiin autoon, ilma oli todella synkkä, mutta ei satanut. Hotellille päästessä tihutti vähän ja tuuli voimakkaasti. Onneksi kävimme sunnuntaina muumimaailmassa kun oli aurinkoinen ja lämmin päivä!

Me oltiin kaikki aivan täynnä ja puhki koko päivästä, joten loppuilta menikin sängyllä makoillen ja tv:tä katsellen. Mä nukahdin jo joskus yhdeksän aikoihin, ja olin raivonnut unissani Annille kun se oli käynyt laittamassa lisää parkkiaikaa. Aamulla nukuttiin aika pitkään, ja jouduttiin ihan herättämään Ava jotta kerettiin aamupalalle. Sitten pakattiin kimpsut ja kampsut ja ajeltiin takaisin kotiin.

Oli kyllä erittäin virkistävä reissu, Avakin selvästi nautti pienestä lomasta ja kotona oli taas oma uhma itsensä!

Tänään mennään tutustumaan Avan päiväkotiin, iik! Siitä lisää huomenna, mua jo jännittää ja ahdistaa ja itkettää, mun vauva on jo niin iso. <3

1. Ooooi miten ihana reissu. ! :)) Ja miten nätti toi Avan hymykuva. :))))

Vaikuttaa myös herkulliselta tuo ravintola, jossa ootte käynyt syömässö. NAM.

Meilläkin on vähän suunnitteilla samantapainen reissu ensi kuussa.. : D Eräs kaupunki kun kutsuu, mutta vielä on vähän harkinnassa, että yövytäänkö vai ei, toisinsanoen, tulisko joku mukava hotellitarjous. :PP :))

1. Kiitos! :) toi ravintola on täysin käymisen arvoinen, suosittelen! Helsingistäkin löytyy;)

Toivottavasti löytyy hyvä tarjous, onhan se aina luksusta olla hotellissa;)

2. Hei, olen aika uusi blogisi lukija :) mukavasti kirjoitat ja ihan pikkuneiti Ava! Ensimmäinen kysymys mikä tuli mieleeni oli että millä nimityksillä puhutte Avalle itsetänne? Siis sinä varmastikkin äiti, mutta onko Anni vain Anni vai kenties joku muu? Tätä asiaa varmasti itsekkin tulen pohtimaan siinä vaiheessa kun vauva tuloillaan, että olemmeko kentie äiti A ja äiti B vai miten ;)

1. Kiitos ja tervetuloa! :)
      Mä olen tosiaankin äiti ja Anni on äiskä. Toimii ainakin meillä tosi hyvin! :)